Қабылданған шаралар:
· Қазақстан Республикасының аумағынан бензин, дизель отынын және мұнай өнімдерінің жекелеген түрлерін автомобиль көлігімен әкетуге тыйым салу жөнінде бірлескен бұйрық қабылданды.
· АЖҚС-та сараланған бағаларды енгізу бойынша бұйрық қабылданды, сондай-ақ дизель отынының шектелген көлемін беруге бақылауды іске асыру мақсатында осы бұйрыққа толықтырулар енгізіліп жатыр;
· вагон цистерналарын беру саны артты;
· «Самұрық-Қазына» қоры мен «Қазмұнайгаз» Үкіметтің тапсырмасы аясында қыркүйек-қазан айларында 100 мың тонна дизель отынын импорттауға келісімшартқа қол қойды, бүгінде 10 мың тонна дизель отыны импортталды;
· жанар-жағармай бағасын негізсіз көтеру және сатудан бас тарту мәселелері бойынша азаматтардың өтініштеріне жедел ден қою үшін Энергетика министрлігінде және ірі АЖҚС желілерінде «колл-орталықтар» құрылды;
· облыстардың және республикалық маңызы бар қалалардың әкімдіктері мұнай базаларындағы жанар-жағармай материалдарының қалдықтарын мониторингтеу және жанар-жағармай материалдары көлемдерін шалғайдағы елді мекендерде орналасқан АЖҚС-қа бөлу жөнінде шешімдер қабылдау үшін жедел штабтар құрды.
Министрдің айтуынша, Үкімет басшысының тапсырмасы бойынша мынадай іс-шаралар орындалды:
1) отынды әкетуге жол бермеу – бұрын ҚТЖ МӨЗ-ден басқаларына әкетуге тыйым салу жөнінде ішкі бұйрық қабылдады, сондай-ақ Ішкі істер министрлігі мен Ұлттық қауіпсіздік комитетіне мұнай өнімдерін әкетуге жол бермеу және жартылай тіркемесіз/тіркемесіз жүк автомобильдерінің кіруіне тыйым салуды енгізу жөнінде қосымша шаралар қабылдау тапсырылды;
2) шағын АЖҚС-ты дизель отынымен қамтамасыз ету – ҚМГ мен Петросан есебінен дизель отыны көлемдерін директивалық бөлу және ауыл шаруашылығы тауарын өндірушілер мен АЖҚС-қа басым негізде бөлу, сондай-ақ жеке алушы-берушілер дизель отынын АЖҚС-қа тікелей жеткізуді растады; бұдан басқа, Энергетика министрлігі шағын АЖҚС үшін әкімдіктердің өтінімдері бойынша қажетті көлемдерді пысықтауда;
3) жеткізу маршруттарын оңтайландыру – ҚМГ мен Петросан дизель отынын тиеп-жөнелтуді жоспарлаған кезде географиялық орналасуы және нақты МӨЗ-де ресурстардың болуы ескеріледі; дизель отынын жақын өңірлерге тиеп-жөнелтудің басымдығы көзделеді;
4) өнімсіз делдалдарды алып тастау – ҚМГ мен МӨЗ-дер АЖҚС-пен тікелей шарттар расталған кезде ғана дизель отынын тиеп-жөнелту жөніндегі жеке алушылармен мәселені пысықтайды, өзге жағдайда тиеп-жөнелту тоқтатыла тұруы мүмкін. Жеке алушылардың бір бөлігі дизель отынын тікелей АЖҚС-қа жеткізуді растады.
Жанар-жағармай нарығындағы жағдайды тұрақтандыру жөніндегі жедел шараларды қабылдау үшін
жөнелту тоқтатыла тұруы мүмкін. Жеке алушылардың бір бөлігі дизель отынын тікелей АЖҚС-қа жеткізуді растады.
Жанар-жағармай нарығындағы жағдайды тұрақтандыру жөніндегі жедел шараларды қабылдау үшін ҚР Премьер-Министрінің бірінші орынбасары Р. Склярдың төрағалығымен Ішкі нарықты жанар-жағармаймен қамтамасыз ету жөніндегі комиссия құрылды.
Сонымен қатар одан әрі жағдайды тұрақтандыру мақсатында:
· облыстардың және республикалық маңызы бар қалалардың әкімдіктері Энергетика министрлігіне, оның ішінде: жергілікті АЖҚС, коммуналдық кәсіпорындар мен автобус парктері дизель отынының талап етілетін көлеміне өтінімдер бойынша ақпарат беруді жеделдетуі керек;
· Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі және Энергетика министрлігі тәуліктік босату лимиттерін бақылаудың цифрлық жүйесін енгізуді жеделдетуі тиіс;
· ҚМГ Қазақстанға 100 мың тонна импорттық дизель отынын жеткізуді жеделдетуі керек, сондай-ақ АМӨЗ жөндеуге тоқтаған кезде қосымша көлем импортын қарастырылуы тиіс;
· ҚТЖ вагон-цистерналардың уақытылы берілуін және тиелген көлемдердің басымдықпен жеткізілуін үйлестіру мен бақылауды жалғастыру қажет;
· Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі ҚР МӨЗ-дерінде және мұнай базаларында дизель отынына көтерме сауда бағаларын уақытша мемлекеттік реттеуді енгізуі тиіс;
· Энергетика министрлігі, жергілікті атқарушы органдар және ҚМГ автобензиндер өндіруді, қорлардың орнын толтыруды және өткізуді бақылауды қамтамасыз етуі керек;
· жергілікті атқарушы органдар құқық қорғау органдарымен бірлесіп, мұнай өнімдерінің Қазақстан Республикасынан тыс жерлерге шығарылуын шектеуді және айналымыын бақылауды күшейтуі тиіс.
Энергетика министрлігі Арнайы комиссия аясында Премьер-Министрдің бірінші орынбасары Р. Склярдың басшылығымен осы жұмысты үйлестіруді жалғастырады.
Қазақстан Республикасының 2022 жылға битумға деген сұранысы:
1) Батыс өңірлері – өндіру жылына 500 мың тонна болған кезде, ең төменгі қажеттілік – 191 мың тонна;
2) Солтүстік-Шығыс өңірлері – 308 мың тонна қажеттілік жылына 300 мың тонна өндіріспен жабылады;
3) Өңтүстік өңірлері – өндіру жылына 374 мың тонна болған кезде, ең жоғары қажеттілік – 602 мың тонна.
Қазақстан Республикасының битумға деген жалпы сұранысы – 1,1 млн тонна.
Министрдің айтуынша, жұмыс істеп тұрған зауыттарды қосымша тиеу есебінен елдегі битумның жиынтық өндірісін жылына 1,2 млн тоннаға дейін ұлғайту мүмкін болады:
CaspiBitum – Қаражанбас мұнайын өңдеу есебінен жылына 500 мың тоннаға дейін;
Qazaq Bitum – Ресей гудронының импорты есебінен жылына 374 мың тоннаға дейін.
«Жол-құрылыс компаниялары қысқы-көктемгі кезеңде Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің бірыңғай сатып алушысы арқылы қосымша битум көлемін сатып алуды жоспарлауы тиіс. Жол-құрылыс жұмыстарының бағалары битум бағасының конъюнктурасына сай болуы тиіс», — деді энергетика министрі Болат Ақшолақов.