2023 жылдан бастап электросамокаттар ресми түрде көлік ретінде танылды деп хабарлайды Zakon.Kz
Бұл қандай көлік
Енді заңда электросамокат деп қандай құрылғы қарастырылатыны, мұндай көліктердің максималды жылдамдығы әртүрлі аймақтарда қандай болуы мүмкін және жүргізушілер жол қозғалысы ережелерін немесе көлікті пайдалану ережелерін бұзғаны үшін жауапкершілікке тартылмауы үшін тағы нені ескеру қажет екенін анықтайды.
Екі дөңгелегі бар және максималды жылдамдығы 25 км/сағ болатын көлік түрін электросамокатқа жатқызуға болады.
Заңда «шағын электр көліктері» деген анықтама да бар. Жылдамдығы 25 км/сағ асатын самокаттар мопед болып саналады. Егер жылдамдық осы көрсеткіштен төмен болса және тасымалдау электросамокат параметрлеріне сәйкес келсе, ол самокат болып саналады. Ол заңнамада бөлек айтылған және мұндай көлікті басқару кезінде арнайы ережелер қолданылады.
Максималды жылдамдық электросамокаттың анықтаушы ерекшелігі және сонымен бірге оның жұмыс істеу ережесі болып саналады. Мұндай көліктерді басқарған кезде 25 км/сағаттан жылдам жүруге тыйым салынады. Сонымен қатар жаңа заң жылдамдықты одан да қатаң шектейді, бұл электросамокаттың тротуарда немесе жолдың жүру бөлігінде жүруіне, тәжірибелі қолданушы немесе жаңадан келген адам, ересек адам немесе т.б. жағдайларға байланысты. Жылдамдықтың үш негізгі режимі бар: жаяу жүргінші жүретін жолда (6 км/сағ дейін), стандартты (6-дан 15 км/сағ дейін) және спорттық (15-тен 25 км/сағ дейін).
Электросамокаттарды қайда және қалай пайдалануға болады
Ережеде бір уақытта бірнеше адамның жүріп-тұруына тыйым салынды. Сондай-ақ электросамокатқа орнатылған жүктерді тасымалдауға тыйым салынды. Бұл ережені енгізу кезінде мұндай көлікті азық-түлік жеткізу үшін жиі пайдаланатыны ескерілді. Егер жүк рюкзакта болса, оны тасымалдауға рұқсат етіледі.
Тротуар
Талқылау нәтижесінде кейбір шектеулермен тротуарларда электросамокаттармен жүруге рұқсат беретін шешім қабылданды. Бірақ ол кезде жылдамдықты 6 км/сағ асырмау керек. Бұл қозғалыс режимін көлік өндірушілері адамдар көп жүретін жерлерде жаяу жүргінші ретінде, электросамокат айдау тәжірибесі болмаған жағдайда және кәмелетке толмаған адам жүргізген жағдайды ескеріп ұсынған. Жаяу жүргіншілер жолымен жүру үшін 6 км/сағатқа тең келетін жылдамдық таңдалды, өйткені ол жаяу жүргіншілердің қозғалыс жылдамдығына барынша жақын. Орташа алғанда, ол 3-тен 5 км сағ дейін жетеді. Осындай шектеулердің арқасында самокаттар апат қаупі кезінде тоқтап, адамдарды айналып өтіп үлгереді. Ал жаяу жүргіншілер соқтығысуды болдыртпай, дер кезінде әрекет етуге мүмкіндік алады.
Жүру дөлігі
Мұнда электросамокат жүргізушілеріне автобус жүретін оң жақтағы шеткі жолақ бөлінген. Бірақ, тротуардан айырмашылығы, онымен тек ересектер жүре алады. Сонымен қатар қорғаныс құралдарын пайдалануға қатысты талаптар белгіленеді. Жолда келе жатқан электросамокат жүргізушісінің басында бекітілген дулыға, ал қараңғы түскен кезде оның киімінде жарықты шағылыстыратын элементтер болуы керек. Тағы бір талап – кез келген санаттағы жүргізуші куәлігінің болуы. Электросамокаттарға арнайы қосымша санат енгізілмеген. Жаңа заң авторлары бұл шешімді жүргізуші куәлігінің болуы фактісінің өзі жүргізушінің жол қозғалысы ережелерін білетінінің дәлелі және оның толыққанды қатысушысы бола алатынын растайды деп түсіндіреді.
Электросамокатпен жол жүру ережесін бұзған жағдайдағы жаза
Әкімшілік кодексте самокат жүргізушілері үшін жеке құқық бұзушылық әлі енгізілген жоқ жауапкершілік қолданыстағы ережелерге сәйкес туындайды. Электросамокат жүргізушісі тыйымға қарамастан жол ережесін бұзса, жолаушыларды немесе көлікке тікелей қойылған жүкті тасымалдайтын болса, айыппұл төлеуге мәжбүр болады.