«Әлеуметтік медициналық сақтандыру қоры» коммерциялық емес акционерлік қоғамы Қазақстан Республикасы Үкіметі белгілеген шектегі тұрғындарға көрсетілетін тегін медициналық көмектің кепілдендірілген көлемі (әрі қарай-ТМККК) және міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру (әрі қарай — МӘМС) шеңберіндегі медициналық көмектің операторы болып есептеледі.
Медициналық ұйымдардың көрсетілетін қызметтердің қолжетімділігі мен сапасына қатысты міндеттемелері шарттық қатынастардың маңызды бөлігі болып табылады және Қор олардың орындалуын талап етуге құқылы. Айта кетейік, осы жылдан бастап Қор проактивті мониторинг жүргізу тәжірибесін енгізген, онда өнім берушінің шарттық міндеттемелерін орындамау фактілері анықталған кезде жоюға қорытындыға қол қойылған күннен бастап және оларды тиісінше орындауға 45 күнтізбелік күн беріледі. Егер кемшіліктер мерзімінде жойылмаса, медициналық ұйымға айыппұл салынады-дейді қор директоры Алимова.
Проактивті мониторинг қордың жеткізушілеріне ақауларды жоюға мүмкіндік береді және олар айыппұл санкцияларын болдырмау үшін барлық бұзушылықтарды мүмкіндігінше жоюға тырысатынын атап өткен жөн. Нәтижесінде пациент ұтады, оның мүддесінде қор қызметкері бұзушылықтарды анықтағаннан кейін өнім берушілердің қызметіне қайта бағалау жүргізеді және оларды жоюды талап етеді.
Медициналық ұйымдардың қызметкерлері мен қор қызметкерлері арасында мониторингтің бұл форматы көрсетілетін қызметтердің қолжетімділігі мен сапасын бірлесіп жақсарту үшін сенімді қарым — қатынас орнатуға мүмкіндік береді.
Сондай-ақ, ТМККК және МӘМС пакеттері бойынша Қор жеткізушілері халыққа көрсеткен медициналық қызметтер үшін ақы төлеу осы қызметтердің сапасы мен көлеміне мониторинг жүргізілгеннен кейін ғана жүзеге асатынын атап өткен жөн. Яғни, медициналық көмек көрсету стандарттары мен ережелерін, сондай-ақ клиникалық хаттамалардың ұсынымдарын сақтай отырып, құжатпен расталған, факті бойынша көрсетілген қызметтер ғана төленеді.
2022 жылға Қор Филиалымен Жамбыл облысы бойынша 72 денсаулық сақтау нысандарымен ТМККК шеңберінде және МӘМС жүйесінде қызметтерді сатып алу туралы шарт жасалды.
Жеткізушілердің тізімі қордың fms.kz ресми сайтында орналасқан. Жасалған шарттардың жалпы сомасы 94836,54 млн теңге, оның ішінде ТМККК шеңберінде 56166,88 млн теңге, МӘМС жүйесінде 38669,66 млн теңге.
Қор филиалының сарапшыларымен ТМККК және МӘМС бойынша жеткізушілер көрсететін қызметтердің сапасы мен көлеміне мониторинг жүргізу жұмыстарын жалғастыруда.
Биылғы жылдың 6 айының қорытындысымен халыққа медициналық көмек көрсету кезінде 30 мыңдай түрлі кемшілік анықталды, медициналық ұйымдарға салынған айыппұл сомасы 372 824 мың теңгеден асты. 2022 жылдың 6 айында Жамбыл облысы бойынша филиалы 31 медициналық ұйымның атына 188 шағым мен өтінішті тіркеді. 2021 жылы 6 айдың қортындысы бойынша 31 медициналық ұйымның атына 187 шағым тіркелген. Өткен жылдың есепті кезеңімен салыстырғанда шағымдар мен өтініштердің динамикасы сақталуда.
Жалпы, шағымдардың саны пациенттердің денсаулық сақтау саласындағы заңды құқықтарын қорғау үшін Қордың кері байланыс арналарын пайдалануының артуына байланысты.
Шағымдар стационар мен емханаларда ұсынылған медициналық көмек көрсету сапасына, медицина қызметкеріне (біліктілік деңгейі, пациенттерге қатынасы, медициналық этика мен деонтологияның болмауы), сақтандыру мәртебесін анықтау, консультациялық-диагностикалық көмекті ұсынбау және оны ұзақ күту бойынша түскен.
Шағымдардың санын азайту, сондай-ақ ұсынылатын медициналық қызметтердің сапасын жүйелі түрде талдау және жақсарту мақсатында пациенттерді қолдау қызметі мен ішкі аудиттің рөлі басты назарға алынды. 2022 жылдың 6 айындағы медициналық қызметтерге қатысты қаралған шағымдар бойынша Жамбыл филиалының талдамалық ақпараты Денсаулық сақтау басқармасына басшылық шешімдер қабылдау үшін жолданды.
Жатқанбай Әділет